onsdag 19. august 2009

The day is here and I'm ready for takeoff!


Linda and I at the Oslo, Gardermoen Airport



My little dog was not happy with me leaving,
neither was he happy for the bath I gave him before I left.

Look at him, all wet in my suitcase! :-)


Jeg er endelig reiseklar! Jeg skal reise fra Gardermoen i kveld sammen med min mentor og venn Linda Lekven som er eier av produksjonsselskapet i sør India, Carma Garments og Carma Tekstil. I dag er starten på resten av mitt liv og på min eventyrlige reise til Nepal og India. Jeg vet ikke om det helt har gått opp for meg at jeg skal få lov å oppleve dette. Jeg håper det går opp for meg før jeg kommer hjem igjen om 5 uker he he... Målet med reisen er å sanke ny lærdom innenfor økologisk tekstil design og Fair Trade. I India får jeg lære litt om østen's forretningsdrift og se hvordan fabrikken og spinneriene arbeider. I Nepal skal jeg besøke en Fair Trade Village. Vi flyr til Katmandu for derfra å reise 3 timer inn i fjellene til landsbyen vi skal besøke. Jeg får lære å kjenne befolkningen fra innsiden og deres kultur på begge stedene, samt forskjellene mellom øst og vest. Alt dette vil komme til god nytte for meg senere når jeg skal handle økologiske tekstiler med produksjonen i India til mitt klesdesign. Jeg skal ha med meg min venn Mac Book på reisen og kommer til å legge ut rapporter, bilder og film underveis. See you soon! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar