mandag 10. august 2009

Forberedelser til inspirasjons tur til India og Nepal med avreise den 19. august 2009. (Inspiasjon til økologisk motedesign og Fair Trade)




India og Nepal-turen er en reise som vil utvikle min kunnskap om å kombinere kropp, sinn og sjel med
skjønnhet via tekstil design. Jeg kommer ut med en kolleksjon våren/sommeren 2010 basert på inspirasjon fra denne turen. Jeg skal i løpet denne reisen besøke et samfunn som arbeider med Fair Trade i Nepal. Deretter skal jeg fortsette å utvikle mine kreative sider, hente inspirasjon og lære om tekstil design med økologiske materialer i India. Reisen til Asia er over 5 uker, deretter vil jeg fortsette arbeide og utvikle kolleksjonen her hjemme i Norge ut dette året og i begynnelsen av neste år. Jeg lager denne bloggen for å dele mine reise brev og erfaringer igjennom prosessen. Jeg mottar gjerne kreative forslag og kommentarer på veien.


Jeg kjenner at sommerfulglene i magen begynner å melde sin ankomst nå som avreisen nærmer seg, 8 dager igjen, jeg har beg
ynt nedtelling. Vaksiner og visum er ordnet, jeg skal hente passet på torsdag. Oslo Fashon Fair nærmer seg, dette blir begynnelsen på enda en ny epoke i livet mitt. Det hele er helt FANTASTISK! Jeg har vært i skjønnhets/tekstil bransjen så lenge jeg kan erindre, bortsett i fra en periode de siste årene hvor jeg har søkt mer innover og jobbet med sinn og sjel, både min egen og andres som livsveileder, coach og mentor. Lenge trodde jeg at jeg ikke kunne kombinere min nye livsstil med min tidligere karriere innenfor skjønnhet og velvære industrien. Jeg mente tidligere at det kun var selvopptatte mennesker som var opptatt av sitt yttere. I dag ser jeg at vårt indre og yttere "jeg" går som hånd i handske, jo mer jeg kommer i kontakt med "mitt nye jeg", jo mer ser jeg skjønnheten i meg selv og i alt rundt meg på utsiden. Vi har alle en utømmelig kilde av skjønnhet som kommer innen i fra (dette er ingen frase uten betydning) og oppgaven min er å folk til å stråle ut sin indre skjønnhet på best mulig måte. Først og fremst er det viktig å finne den indre harmonien og balansen, deretter vil riktige farger, stil, fasonger, makeup og hår fremheve vår personlighet og gode trekk enda mer.

Skaper klær selvbilde? Eller skaper et styrket selvbilde kunsten å kunne kle seg riktig? Hva er riktig? Riktig i forhold
til hvem? Hvordan vi kler oss er et uttrykk for hvordan vi ønsker at andre mennesker skal oppfatte oss. For at vi skal kunne lykkes i å utstråle de signalene vi ønsker, må vi først og fremst vite hvem vi er for å kunne gjenspeile dette på utsiden.


GC Himani


Bilder og en hilsen fra Nepal, og samfunnet (Fair Trade Village) som vi skal besøke

"Dear All,

this moon eclipse here in lamagaun we gathered together with children to manifest the future of our dreams.... to help a little we made magic sticks , a crystal mandala and a map of the future Joy Source Village created with abundant imagination,,,(not forgetting the swimming pool)
all kidds became the magicans and their dreams were spelled out with the highest love intention , gathered strength in their crystal hearts and magic sticks,,,
in their visions the future will have: peace, no man poor,no man sick, all fruit growing, all children happy, a new school in the village,everyone pass exams......
from this mandala of magic, Love and Light was also sent out to all of You around the world...

Joyfull greetings from
Dayan"







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar